Анотація
на досвід «Використання ігрових технологій для активізації навчальної діяльності учнів при вивченні математики».
Адреса досвіду: Малнівський НВК Мостиського району
Автор: Жук Жанна Романівна
Жук Жанна Романівна працює вчителем математики 27 років. Вона досвідчений, творчий педагог, глибоко обізнана з методикою викладання свого предмета.
Цінність досвіду полягає в тому, що на уроках вчитель формує самостійну, ініціативну, вдумливу особистість через впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри. В процесі гри активізуються різноманітні розумові процеси учнів, діти мислять самостійно, розвивають увагу і фантазію. Вчителеві завдяки ігровим формам вдалося залучити пасивних учнів до систематичної розумової праці, дати змогу дитині відчути успіх, повірити в свої сили. В ігрових формах вчитель реалізує ідею спільної праці, змагання, самоуправління, виховання через колектив, виховання відповідальності кожного за навчання і дисципліну в класі, а саме головне – навчання математиці. У процесі гри реалізується зв'язок головної ролі вчителя й самостійності учнів, враховуються вікові та індивідуальні особливості учнів, виконуються принципи наочності, доступності результатів, оскільки навчальна гра забезпечує більш міцне закріплення знань, дозволяє застосовувати їх на практиці, допомагає вчителю контролювати, а учням удосконалювати набуті знання, вміння та навички. Учні 5-6 класів знаходять виходи з числових лабіринтів, розв’язують ребуси, складають загадки, кросворди. Усе це не тільки пожвавлює навчальний процес, а й запобігає втомі, розвивається увага, кмітливість. У процесі гри учні краще й швидше засвоюють поняття. Гру можна розглядати як працю і як творчість. Під час гри діти вчаться бути сконцентрованими, розвивається тяга до знань, вчитель учить дітей працювати в команді, нести відповідальність за свої дії, бути стриманим в оцінці дій товаришів, уміти перемагати й програвати. Захопившись грою, вони не помічають, що навчаються: пізнають, запам’ятовують нове, розвивають фантазію, вчаться орієнтуватися в незвичайних ситуаціях. Вчитель вчить дітей працювати з інформаційними джерелами, формує в учнів навички практичної діяльності, вчить здійснювати аналіз. Систематично заохочує дітей навчитися працювати. Під час гри вчитель виховує в учнів звички працювати за визначеним планом. Гра дає змогу вчителю активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності.
Досвід її роботи використовують молоді вчителі математики Чернівського ЛОО. Вартий поширення серед вчителів математики району |